בעוד הורים במרכז מתלבטים אם לשלוח את הילד לחוג תכנות או סייבר, האפשרות הזו כמעט שאינה קיימת עבור ילדים בפריפריה. "אם אתה לא רואה היי־טק כילד, איך תוכל לדמיין את עצמך בהיי־טק?" אומר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר.
בעוד הורים במרכז מתלבטים אם לשלוח את הילד לחוג תכנות או סייבר, האפשרות הזו כמעט שאינה קיימת עבור ילדים בפריפריה. "אם אתה לא רואה היי־טק כילד, איך תוכל לדמיין את עצמך בהיי־טק?" אומר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר.
חיזוק החוסן החברתי בישראל אינו מותרות אלא תנאי ליכולת שלנו להמשיך לחיות כאן ביחד. הוא נבנה בעשייה שיטתית ומתמשכת שמניחה את הבסיס להתמודדות גם בשעת משבר, ומאפשרת לנו לא רק להגיב אלא לשקם, לייצב ולבנות עתיד טוב יותר.
הנגשת המכינות לכל האוכלוסיות היא המפתח למילוי ייעודן החברתי. מדובר לא רק בהענקת הזדמנות למי שצמחו בפריפריה, אלא גם במתן כלים שמאפשרים להם להשתלב במרכז החברה הישראלית.
רשויות מקומיות חזקות, בעלות מקורות הכנסה עצמאיים ומנועי צמיחה כלכליים הן תנאי הכרחי לצמיחה כלכלית-חברתית בפריפריה אחרי המלחמה.