בעוד הורים במרכז מתלבטים אם לשלוח את הילד לחוג תכנות או סייבר, האפשרות הזו כמעט שאינה קיימת עבור ילדים בפריפריה. "אם אתה לא רואה היי־טק כילד, איך תוכל לדמיין את עצמך בהיי־טק?" אומר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר.
בעוד הורים במרכז מתלבטים אם לשלוח את הילד לחוג תכנות או סייבר, האפשרות הזו כמעט שאינה קיימת עבור ילדים בפריפריה. "אם אתה לא רואה היי־טק כילד, איך תוכל לדמיין את עצמך בהיי־טק?" אומר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר.
כל ניסיון מלאכותי לצנזר את השיח שקורע את החברה הישראלית בתוך הכיתה נועד לכישלון, וגם אינו נכון מהותית. על מערכת החינוך להציג את הדעות השונות ולאפשר אותן, ולנסות לייצר גשר והבנה במקום שיח דיכוטומי.
האלימות הגואה בחברה הערבית היא רק נקודת הקצה של תהליכים שמתחילים עוד הרבה קודם ונובעים מהזנחה, אפליה ופערים בין החברה הערבית והיהודית שיש להם השלכה ישירה על תנאי הפתיחה של הצעירים.
דווקא החינוך הבלתי פורמלי, שמשרד החינוך כמעט ואינו משקיע בו, יכול להוות בסיס לשינוי חברתי ולצמצום אי השוויון המגדרי בשוק העבודה, שחלק גדול ממנו נובע מעבודה במשרה חלקית של נשים.