בעוד הורים במרכז מתלבטים אם לשלוח את הילד לחוג תכנות או סייבר, האפשרות הזו כמעט שאינה קיימת עבור ילדים בפריפריה. "אם אתה לא רואה היי־טק כילד, איך תוכל לדמיין את עצמך בהיי־טק?" אומר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר.
בעוד הורים במרכז מתלבטים אם לשלוח את הילד לחוג תכנות או סייבר, האפשרות הזו כמעט שאינה קיימת עבור ילדים בפריפריה. "אם אתה לא רואה היי־טק כילד, איך תוכל לדמיין את עצמך בהיי־טק?" אומר שגיא בר, מנכ"ל המרכז לחינוך סייבר.
בתכנית החומש לחברה ערבית יש בשורה של ממש, אבל חסר מרכיב קריטי שבלעדיו היכולת להוביל לשינוי עמוק ולצמצום פערים מוגבלת – השקעה בגיל הרך, שיש לו חשיבות מכרעת בחיי הילד ובהתפתחותו.
לקות אינה מחייבת מוגבלות, אלא נוצרה במפגש בין לקות האדם לסביבה. הנגשת המרחב הציבורי והדיגיטלי לאנשים עם מוגבלויות מעוגנת בחוק ובתקנות, אך חשובה לא פחות היא המודעות לנושא.
שוב ושוב מצמצמים את הטיפול בבעיות המורים והמורות במערכת החינוך לעניין השכר בלבד, ומותירים את הטיפול בסוגיה המהותית של מעמד המורה לעתיד – כזה שלעולם לא מגיע.