"אני רוצה עתיד יותר טוב לילדים שלי ולמי שיהיה פה בישראל, והרגשתי שאני חייב להיות חלק מהשינוי". נפתלי מרמת בית שמש ועבד מכפר כנא נפגשו במדרשה למנהיגות ישראלית משותפת וראו שאפשר אחרת.
"אני רוצה עתיד יותר טוב לילדים שלי ולמי שיהיה פה בישראל, והרגשתי שאני חייב להיות חלק מהשינוי". נפתלי מרמת בית שמש ועבד מכפר כנא נפגשו במדרשה למנהיגות ישראלית משותפת וראו שאפשר אחרת.
כל ניסיון מלאכותי לצנזר את השיח שקורע את החברה הישראלית בתוך הכיתה נועד לכישלון, וגם אינו נכון מהותית. על מערכת החינוך להציג את הדעות השונות ולאפשר אותן, ולנסות לייצר גשר והבנה במקום שיח דיכוטומי.
האלימות הגואה בחברה הערבית היא רק נקודת הקצה של תהליכים שמתחילים עוד הרבה קודם ונובעים מהזנחה, אפליה ופערים בין החברה הערבית והיהודית שיש להם השלכה ישירה על תנאי הפתיחה של הצעירים.
דווקא החינוך הבלתי פורמלי, שמשרד החינוך כמעט ואינו משקיע בו, יכול להוות בסיס לשינוי חברתי ולצמצום אי השוויון המגדרי בשוק העבודה, שחלק גדול ממנו נובע מעבודה במשרה חלקית של נשים.