סטארטק

תכנית העשרה וחשיפה לעולם המחשבים והטכנולוגיה לגיל חטיבת הביניים המקנה כלים מעשיים וידע במגוון נושאים לצד פיתוח מיומנויות ותחושת מסוגלות.

"סטארטק" (StarTech) היא תכנית דו שנתית המאפשרת התנסות חווייתית ומקיפה בתחום המחשבים והטכנולוגיה לנערים ונערות בגיל חטיבת הביניים. התכנית מעודדת סקרנות ומוטיבציה לחקור ולהבין איך טכנולוגיה משתלבת כמעט בכל תחום בחיינו, ומאפשרת למשתתפים בה ללמוד ליצור בעצמם את הדבר הבא.

התכנית הייחודית, שפותחה ומופעלת על ידי המרכז לחינוך סייבר, פותחת בפני המשתתפים אינספור אפשרויות לבטא את היכולות והרעיונות שלהם. החניכים והחניכות לומדים מגוון כלים טכנולוגיים מעשיים כגון:
– תכנות בשפות שונות
– פיתוח משחקי מחשב ואפליקציות לסלולר
– גרפיקה ממוחשבת
– פיתוח מוצרים טכנולוגיים

הלמידה בתכנית נעשית בשיטת PBL (למידה מבוססת פרויקטים), ומאפשרת התנסות מעשית במגוון תחומים טכנולוגיים חמים. התכנית שמה דגש רב על מיומנויות ופיתוח אישי – תחושת מסוגלות, יכולת למידה עצמאית וכישורי חקר, יכולת עבודה בצוות, הצגה עצמית, ניהול זמן ועוד.

מפגשי הלמידה בתכנית מתקיימים מדי שבוע בשעות אחה"צ, עם מדריכים שהם סטודנטים ובוגרים בתחומי המחשבים והתוכנה. כיתות "סטארטק" פועלות בעשרות מוקדי לימוד עירוניים ברחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת, בדגש על מקומות שבהם אין מסגרות כמו חוגי מחשב, תכנות וסייבר. כך התכנית מצמצמת פערים ומאפשרת לבני ובנות נוער להיחשף לעולם המרתק והמאתגר של הטכנולוגיה והמחשבים.

שותפים

שותפים

ממשלה | רשויות מקומיות | פילנתרופיה

עמותה מובילה

עמותה מובילה

המרכז לחינוך סייבר

קישור לאתר התכנית

קישור לאתר התכנית

לאתר התכנית לחצו כאן

צור קשר

צור קשר

ליצירת קשר: startech@cyber.org.il

אולי יעניין אותך גם

מגשימים

תכנית הסייבר הלאומית מעניקה הכשרה ייחודית בתחום המחשבים והסייבר לנערים ונערות בפריפריה, ובכך פותחת בפניהם הזדמנויות להשתלב ביחידות הסייבר בצבא ובהמשך בתעשיית ההיי-טק של ישראל.

ממריאות

תכנית המקנה לנערות ידע ומיומנויות בתחומי הסייבר והמחשבים ופותחת בפניהן הזדמנות להתמיין לתפקידים טכנולוגיים בצה"ל ובשירות הלאומי, כמנוף לצמצום הפער המגדרי בזירת ההיי-טק של ישראל.

מנהיגות מדעית

בני נוער המשמשים כמדריכים לילדי ביה"ס היסודי יוצרים אצלם עניין במדע וטכנולוגיה דרך פעילות חווייתית, ומחזקים את הביטחון שלהם עצמם ביכולתם להצליח בלימודי מדעים באקדמיה.