מנכ"לית קרן רש"י מיכל כהן: "אני מצפה שהמערכת תיערך ללמידה מרחוק לא רק כפונקציה של מגפה, אלא כלמידה מאתגרת, שיינתנו יותר גמישות למנהלים וסיוע דיפרנציאלי לבתי ספר מוחלשים, וששיטות ההוראה ישתנו ויותאמו”.
מנכ"לית קרן רש"י מיכל כהן: "אני מצפה שהמערכת תיערך ללמידה מרחוק לא רק כפונקציה של מגפה, אלא כלמידה מאתגרת, שיינתנו יותר גמישות למנהלים וסיוע דיפרנציאלי לבתי ספר מוחלשים, וששיטות ההוראה ישתנו ויותאמו”.
בתכנית החומש לחברה ערבית יש בשורה של ממש, אבל חסר מרכיב קריטי שבלעדיו היכולת להוביל לשינוי עמוק ולצמצום פערים מוגבלת – השקעה בגיל הרך, שיש לו חשיבות מכרעת בחיי הילד ובהתפתחותו.
לקות אינה מחייבת מוגבלות, אלא נוצרה במפגש בין לקות האדם לסביבה. הנגשת המרחב הציבורי והדיגיטלי לאנשים עם מוגבלויות מעוגנת בחוק ובתקנות, אך חשובה לא פחות היא המודעות לנושא.
שוב ושוב מצמצמים את הטיפול בבעיות המורים והמורות במערכת החינוך לעניין השכר בלבד, ומותירים את הטיפול בסוגיה המהותית של מעמד המורה לעתיד – כזה שלעולם לא מגיע.